lördag 13 mars 2010

Inspiration, inspiration...

Tack vare barndomsvännen Lotta som bloggar under namnet SöstraMi hittade jag till hennes och en massa andra härliga och inspirerande bloggar där ute i cyberspace. Det väckte mitt intresse att igen börja pyssla och sy, efter en paus på flera år. I mitt arbete syr jag dagarna i ända och har inte haft ork och energi att vara kreativ hemma. Det är roligt att märka att när man läser bloggar världen över så börjar det klia i fingrarna och här hittade jag detta fräscha lapptäcke som Tipsy Tessie gjort. Vilket resulterade i följande projekt:
Lapptäcken har jag gjort förut men när jag också hittade Red Peppers Quilts blev jag helt tagen igen. Besök gärna hennes sida och låt dej inspireras.
Thank you Rita for inspiring me to start quilting again!!


Framsida, Quilt top


Baksida, Backing

Nu måste jag beställa ca 300-400 säkerhetsnålar så jag kan fortsätta mitt lilla projekt. Tänkte beställa härifrån. Ompelijanmaailma
Now I just have to order 300-400 pins so I can continue my project.


2 kommentarer :

  1. Such unusual fabrics! I love how you have used them for the quilt top, and even more so that you have chosen to piece the back of the quilt. Hopefully those pins arrive soon. Look forward to seeing a progress report.

    Rita

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt täcke det blir :) Tack för att du länkade till mig, så underbart när man kan inspirera andra att skapa också :)

    Mvh/Tessie

    SvaraRadera