söndag 25 mars 2012

Just Takes 2 - unit 1

Man kan väl aldrig ha för många projekt på gångs..? Nej, för om man tröttnar på ett kan man alltid gå till följande.
Så mitt nyaste är Just Takes 2 (men jag tar faktiskt 3, kunde inte bestämma om jag skulle ta vitt eller naturvitt, så det fick bli båda!) Det är Gay från Sentimental Stitches och Brenda från Dear Jane som tillsammans har designat och två gånger i månaden bjuder på ett antal block med mönster och beskrivningar (ca 2-6st) under hela 2012.
Jag är lite efter i tidtabellen, 24 block har nämligen redan publicerats sedan den 1 januari när detta startade, så jag ska göra mitt bästa för att hinna ikapp.
Här är mina 6 första block.
 Block 3 ( 6" ) paper- and machine-pieced
Block 1 (6") machine pieced (8 pieces)
 Block 2 ( 6" ) paper- and machine-pieced (17 pieces)
 Block 4 ( 12" ) paper- and machine-pieced (36 pieces)
 Block 5 ( 6" ) paper- and machine-pieced (21 pieces)
 Block 6 ( 6" ) applique by hand (5 pieces)
 Mitt FÖRSTA appliceringsblock. Huh-huh, fick göra om det 3 gånger innan jag blev nöjd! 
Lyckades först när jag fick ett förstoringsglas.



2 kommentarer :