lördag 26 mars 2016

Mandala Madness CAL 2016 - Part 1

Mandala madness CAL 2016 part 1 crochet

Ja, vad ska man säga? Fascinerad av lite speciella och kanske en aning galna projekt, det är jag nog!

I'M NOT CRAZY
I'M JUST CREATIVELY INSANE!!

Vad är Mandala Madness? Och vad är en CAL för något?
Mandala Madness CAL är en Crohet-A-Long (virka tillsammans) som Helen Shrimpton från Chrystals and Crochet planerat och är värd för. Projektet startade 17.3.2016. Under 18 veckor publiceras mönster varje torsdag ca 19.00 i England. (21.00 i Finland) Allt är gratis och mönsterbeskrivningarna publiceras som pdf och så finns det video tutorials som Ester Dijkstra från It's all in a Nutshell gjort. De är superbra och väldigt tydliga. Jag har virkat enligt videon. Mönstren finns översatta för tillfället till 12 olika språk, inkl finska och svenska. Imponerande!

Här hittar du allt du behöver veta före du börjar: Introducing Mandala Madness CAL 2016

Jag hade svårt (som alltid) att bestämma vilket garn jag skulle använda. Hade velat virka i bomull men eftersom jag hade en massa Novita 7 bröder garn i olika färger hemma så använder jag det. Följande får bli i bomull!! Men oj vad det är svårt att bestämma i vilken ordning färgerna ska komma, eftersom man inte vet hur det blir som färdigt. Men det är ju det som är ide´n med CAL, att man inte ska veta. Har lite svårt med spontana beslut i och med att perfektionisten i mig planerar och funderar in i det sista innan jag är på det klara hur jag vill ha det. Så detta kommer bli en utmaning. Häng med, vet jag, om du gillar att virka!
wool yarn Mandala madness CAL 2016 part 1 crochet

Mandala madness CAL 2016 part 1 crochet
Mandala madness CAL 2016 part 1 crochet
Mandala madness CAL 2016 part 1 crochet

Mera länkar till Helens sida:

Ester Dijkstras sida och youtube kanal:

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar