onsdag 29 februari 2012

Quarter Square Triangles

Ja, det är vad jag har håller på med just nu.
Tyvärr har jag ingen aning om vad det heter på svenska. (kvarts trianglar i kvadrat? ) :D :D
Klippte 10 cm:s remsor av 8 olika färger, samt 8 stycken 10cm:s remsor av vitt tyg.  Hos Sentimenttal Stitches finns en bra tutorial, som visar hur jag gjorde när jag sydde dessa "quarter square triangels"
Nu är jag i det skede att alla ska beskäras (rotary cutting) till 8cm x 8cm:s stora kvadrater (3 1/8 inch x 3 1/8 inch) Såhär gör jag:
Använder en linjal med diagonal, vilket underlättar att få till en snygg kvadrat.

Ännu återstår två färger, 56st lappar att beskära. 

fortsättning följer...

3 kommentarer :

  1. hej det här är ju superfint

    SvaraRadera
  2. Precis vad jag också tänker när jag ser dessa lappar. Namnet på täcket kommer väl att bli nåt i stil med "karamellen", "candytime" eller "karkkipäivä"...

    SvaraRadera